Als je opmerkingen hebt over de kwaliteit van het vak, zowel positief als negatief/constructief, dan kun je deze kwijt aan de Student Representation. Stuur een mail met jouw klacht of opmerking naar feedbackBA@rsmsr.nl.




RSM SR is het feedbackkanaal tussen de studenten en het onderwijzend personeel over vakken en RSM in het algemeen.

 

Bij het schrijven van de mail vragen we rekening te houden met onderstaande punten:

 

Duidelijk en beknopt:

Gebruik duidelijke taal, maak je bericht niet te lang en gebruik een duidelijke lay-out. Begin je e-mail met een boodschap (wat je wilt) en voeg daarna uitleg toe. Zo komt je boodschap beter over.

 

Duidelijk onderwerp:

Zorg dat het onderwerp van de e-mail duidelijk is, zodat de ontvanger meteen ziet waar de e-mail over gaat. Zo opent de ontvanger de e-mail sneller en komt het doel van het bericht meteen over.

 

Correct e-mailadres:

Weet je zeker dat je de e-mail naar de juiste persoon stuurt? Controleer altijd of je het juiste e-mailadres hebt ingevuld. Dit voorkomt vervelende situaties waarin je informatie - mogelijk vertrouwelijke informatie - naar de verkeerde persoon stuurt.

 

Afzender:

E-mails aan docenten of andere studenten stuur je bij voorkeur vanaf je EUR-studentenmailaccount. Als je een ander e-mailadres gebruikt, zorg er dan voor dat dit een verstandige naam heeft. E-mailnamen als 'cookiemonster@hotmail.com' zorgen ervoor dat de ontvanger je minder serieus neemt.

 

Professioneel:

Wil je serieus genomen worden, zorg dan dat je je professioneel gedraagt. Houd je e-mail beknopt en zakelijk, en gebruik formeel taalgebruik. Wees respectvol naar je lezer toe. Gebruik geen emoticons.

 

Toon:

In e-mails is de kans groter dat de ander iets niet begrijpt. In face-to-face gesprekken begrijp je vaak wat iemand zegt uit zijn gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal en/of toon. Bij e-mails krijg je dit inzicht niet. Zorg er daarom voor dat je formele talen gebruikt en lees je bericht een paar keer door voordat je op 'Verzenden' klikt. Wees voorzichtig met ironie, sarcasme of humor: je kunt verkeerd begrepen worden. Als je ergens over twijfelt, vraag dan iemand anders om de e-mail voor je door te lezen voordat je hem verstuurt.

 

Geduld:

Geef de persoon de tijd om te antwoorden en stuur niet te snel herhaalde berichten.

 

CAPS LOCK:

Vermijd het gebruik van CAPS LOCK. Woorden of zinnen in hoofdletters klinken onbeleefd.

 

Voorkom fouten:

Voorkom spelfouten. Lees je e-mail zorgvuldig voor het verzenden en gebruik de spellingscontrole. Vergeet niet de nodige bijlagen toe te voegen. Train jezelf om eerst de bijlagen toe te voegen voordat je de begeleidende tekst schrijft.

 

Luiheid:

Het is gemakkelijk om e-mails te versturen, maar stuur niet voor elk klein detail een e-mail. Dit irriteert niet alleen de ontvanger, maar vergroot ook de kans dat je vragen minder serieus worden genomen. Gebruik geen e-mails om informatie te vragen die je gemakkelijk zelf zou kunnen vinden.

 

Willekeurige ontvangers:

Stuur je e-mail niet zomaar naar iedereen die een antwoord zou kunnen geven. Zoek altijd precies uit met wie je contact moet opnemen en stuur je e-mail alleen naar die persoon.

Gebruik CC alleen als dit essentieel is voor de ontvanger(s).